Özel Eğitim Öğretmenliği
- 4 Yıl / Türkçe
- Kayıt Dönemleri: Şubat ve Eylül
Programın Amacı
Özel eğitim alanında içinde bulunduğumuz bilgi çağının gereksinimlerini yerine getirebilecek gerekli teorik-uygulama bilgi, beceri ve donanıma sahip, özel eğitim gerektiren çocukların gereksinimleri temelinde eğitim programlarına ve uygulamalarını bireyselleştiren, özel eğitim gerektiren bireylere ve ailelerine gerekli eğitsel desteği sağlayabilen, problem çözme becerileri gelişmiş̧, araştıran, sorgulayan, yaşam boyu öğrenen, mesleğin etik kurallarına uygun; öğrenim gördüğü alanın ve yetiştirildiği mesleğin bütün yeterliklerine sahip öğretmenler yetiştirmektir.
Neden Özel Eğitim Öğretmenliği programı?
Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü Lisans programı 4 yıl, 8 dönemden oluşan bir lisans programıdır. Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü Lisans Programı toplam 65 dersten oluşmaktadır; bu derslerin %50’si alan eğitimi derslerine, %30’u meslek bilgisi derslerine, %20’si ise genel kültür derslerine ayrılmıştır. Program 158 kredi 240 AKTS’den oluşmaktadır.
Programımız, 4 yıllık süre ile lisans düzeyinde Özel Eğitim Öğretmenliği eğitimi vermektedir. Eğitimin dili Türkçedir. Bunun yanında öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri açısından uygulamalı dersler yapılmaktadır.
Öğrencilerimiz, ilk iki yarıyıl ortak dersler üçüncü yarıyıldan itibaren, seçmeli alan dersleri alacaklardır. Her öğrencimiz zihinsel yetersizlik, otizm spektrum bozukluğu, öğrenme güçlüğü, üstün yetenek, işitme yetersizliği ve görme yetersizliği gibi farklı alanlardan seçmeli ders alma fırsatları vardır. Öğrenciler dördüncü yarıyılda kurum gözlemine gitmeye başlamaktadırlar. Son sınıfa geldiklerinde kazandıkları kuramsal bilgileri özel gereksinimli çocukların yerleştirildiği kaynaştırma ortamlarında, özel eğitim okullarında ve özel eğitim sınıflarında uygulayabilme becerilerini kazanabilmeleri, böylece kendilerini profesyonel olarak öğretmenliğe hazırlayabilmeleri için alandaki özel eğitim çalışmalarına katılmaktadırlar. Son sınıf öğrencileri uygulamalı derslerinde bir öğretim üyesinin danışmanlığında ve sınıftaki özel eğitim öğretmeninin denetiminde yaptıkları çalışmalar ile ilgili bir dosya hazırlamaktadırlar.
Öğrencilerin, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeleri yakından takip ederek özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminin önemini benimsetmek ve özel gereksinimli bireyler için öğretimi farklılaştırabilecekleri donanıma sahip olmaları Özel Eğitim Öğretmenliğinin temel amaçları arasında yer almaktadır. Bunların yanı sıra akademik yıl içerisinde Özel Eğitim alanıyla ilgili çeşitli etkinlikler gerçekleştirilerek, bu bölümdeki öğrencilerin, aktif olarak akademik ortamlarda kendilerini geliştirme fırsatı sağlanacaktır.
Özel Eğitim Öğretmenliği programının vizyonu, disiplinlerarası çalışma becerilerine ve araştırmacı ruhuna sahip, özel gereksinimli bireylerle eğitim-öğretim etkinliklerini yürütecek öğretmenler yetiştirmektir.
Özel Eğitim Öğretmenliği programının misyonu, analitik düşünebilen, problem çözebilen, yaratıcı, kendini sürekli geliştiren, bilgiye kendi ulaşabilen, öğretim teknolojilerini etkin kullanabilen, araştırmacı, öğrenci merkezli eğitim modelini benimseyen öğretmenler yetiştirmektir.
Kariyer Olanakları
Özel eğitim öğretmenliği, devlet okullarında, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, rehberlik ve araştırma merkezlerinde öğretmen veya Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel eğitim meslek okullarında müdür ve müdür yardımcılığı gibi idari görevler üstlenebilmekte, ilgili sınavlarda başarılı oldukları takdirde kendi alanlarında müfettişlik yapabilmektedirler. Mezunlarımız, farklı problem gruplarıyla eğitim-öğretim ve rehabilitasyon programlarında hizmet verebilmeleri nedeniyle, özel gereksinimli çocuk/bireye hizmet veren diğer meslek gruplarıyla da (odyolog, fizyoterapist, konuşma terapisti vb.) işbirliği içerisinde çalışabilecek üzere yetişmektedir.
Müfredat
1.Yarıyıl | Kredit | Ders Kodu |
---|---|---|
Eğitime Giriş | 2 | EF101 |
Eğitim Psikolojisi | 2 | EF102 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | AİT101 |
Yabancı Dil I | 2 | ENGL100 |
Türk Dili I | 3 | TUR101 |
Bilgisayara Giriş | 3 | BİL101 |
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | 2 | ÖZO103 |
Özel Eğitim | 2 | ÖZE101 |
2.Yarıyıl | Kredit | Ders Kodu |
---|---|---|
Eğitim Sosyolojisi | 2 | EF103 |
Eğitim Felsefesi | 2 | EF102 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2 | AİT102 |
Yabancı Dil II | 2 | ENGL102 |
Türk Dili II | 3 | TUR102 |
Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | 2 | ÖZE102 |
İşitme ve Görme Yetersizliği | 2 | ÖZO104 |
Çocuk Gelişimi | 3 | ÖZE106 |
3.Yarıyıl | Kredit | Ders Kodu |
---|---|---|
Türk Eğitim Tarihi | 2 | EF202 |
Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | EF204 |
Seçmeli I: İşitme Yetersizliği ve Dil | 2 | SİY209 |
Seçmeli II: Ergenlik ve Cinsel Eğitim | 2 | SİY211 |
Erken Çocuklukta Özel Eğitim | 3 | ÖZE201 |
Uygulamalı Davranış Analizi | 3 | ÖZE203 |
Özel Eğitimde Değerlendirme | 3 | ÖZO205 |
Özel Eğitimde Bütünleştirme | 2 | ÖZE207 |
Türk İşaret Dili | 2 | ÖZE209 |
4.Yarıyıl | Kredit | Ders Kodu |
---|---|---|
Öğretim Teknolojileri | 2 | EF104 |
Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | EF201 |
Seçmeli II: Zihin Yetersizliğinde Kavram Öğretimi | 2 | SZY212 |
Seçmeli IV: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 2 | SÖG214 |
Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | 3 | ÖZE202 |
Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | 2 | ÖZE204 |
Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | 2 | ÖZE206 |
Braille Okuma-Yazma | 2 | ÖZE208 |
Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem | 3 | ÖZE210 |
5.Yarıyıl | Kredit | Ders Kodu |
---|---|---|
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | EF301 |
Eğitimde Ölçme Değerlendirme | 2 | EF303 |
Seçmeli V: Eken Müdahale Programları | 2 | SZY311 |
Seçmeli VI: İş ve Meslek Becerilerinin Öğretimi | 2 | SZY313 |
Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | 3 | ÖZE301 |
Özel Eğitimde Fen ve Sosyal | 3 | ÖZE303 |
Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | 3 | ÖZE305 |
Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi | 2 | ÖZE307 |
Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor | 2 | ÖZE309 |
6.Yarıyıl | Kredit | Ders Kodu |
---|---|---|
Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | EF302 |
Sınıf Yönetimi | 2 | EF304 |
Seçmeli VII: Yanlışsız Öğretim Yöntemleri | 2 | SOSB310 |
Seçmeli VIII: Zihinsel Yetersizliğinde Yetişkinliğe Geçiş | 2 | SZY312 |
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | 3 | ÖZE302 |
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | 2 | ÖZE304 |
Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | 2 | ÖZE306 |
Özel Eğitimde Aile Eğitimi | 2 | ÖZE308 |
Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi | 3 | ÖZE310 |
7.Yarıyıl | Kredit | Ders Kodu |
---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması I | 5 | EF405 |
Seçmeli IX Eğitimde Drama | 2 | EF462 |
Seçmeli X Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | EF455 |
Seçmeli XI: Zihin Yetersizliğinde Disiplinlerarası Çalışma ve İşbirliği | 2 | SZY405 |
Seçmeli XII Yaratıcı Düşünme Eğitimi | 2 | SÖY407 |
Özel Eğitimde Materyal Tasarımı | 2 | ÖZE401 |
8.Yarıyıl | Kredit | Ders Kodu |
---|---|---|
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II | 5 | EFE406 |
Okullarda Rehberlik | 2 | EF404 |
Seçmeli XIII Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | AEF451 |
Topluma Hizmet Uygulamaları | 2 | AEF306 |
Seçmeli XIV: Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri | 2 | SZY410 |
Seçmeli XV: Görme Becerilerinin Desteklenmesi | 2 | SGY406 |
Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler | 2 | ÖZE402 |
Teorik | Uygulama | Kredi | Saat | AKTS |
---|---|---|---|---|
138 | 24 | 150 | 150 | 240 |
Genel Toplamlar | T | U | K | AKTS | Saat | % |
---|---|---|---|---|---|---|
Meslek Bilgisi | 36 | 12 | 42 | 71 | 48 | %28 |
Genel Kültür | 18 | 2 | 19 | 30 | 20 | %13 |
Alan Eğitimi | 84 | 10 | 89 | 139 | 94 | %59 |
Toplam | 138 | 24 | 150 | 240 | 162 | %100 |
Bize Ulaşın
Şht. Ecvet Yusuf Cad. No:6 Kızılay, Lefkoşa – K.K.T.C.
- Başvuru Yap
https://admission.akun.edu.tr/ üzerinden bilgileri doldurup, başvurunu yapabilirsin.
- Sana Ulaşalım
Başvurunuz alındıktan sonra temsilcimiz sizinle iletişime geçecektir.
- Eğitime Başla
Eğitim süreniz boyunca geçerli kesintisiz burs imkanıyla hedeflerine şimdi daha yakınsın…